эффект утомления в майнкрафт на английском

admin

Minecraft Effect List (Pocket Edition)

In Minecraft Pocket Edition (PE), you can give a player a status effect for a certain length of time that is either helpful or harmful. Each effect has a name and ID value assigned to it. You can use these effect values in the /effect command.

Here is an interactive list of all effects for the latest version of Minecraft Pocket Edition that can be searched.

TIP: If you are not running Minecraft Pocket Edition (PE), try one of our other versions:

(Enter a value in the field above to find effects in the table below)

Icon Status Effect
(Minecraft ID Name)
Description ID Version
Absorption
(absorption)
Adds yellow Absorption health hearts 1.0.5
Bad Omen
(bad_ omen)
Causes a group of hostile mobs to attack when a player with Bad Omen enters a village 1.11.0
Blindness
(blindness)
Creates a thick black fog 1.0.5
Conduit Power
(conduit_ power)
Improves visibility and mining speed underwater, and adds ability to breathe underwater 1.5.0
Fatal Poison
(fatal_ poison)
Does damage every 1.25 seconds (can kill player) 1.2
Fire Resistance
(fire_ resistance)
Immunity to fire, lava, and direct hits from fire balls 1.0.5
Haste
(haste)
Speeds up how fast you break blocks 1.0.5
Health Boost
(health_ boost)
Adds additional hearts to your base health 1.0.5
Hero of the Village
(village_ hero)
Receive discounted trades from villagers after completing a Raid 1.11.0
Hunger
(hunger)
Depletes food meter 1.0.5
Instant Damage
(instant_ damage)
Damages instantly 1.0.5
Instant Health
(instant_ health)
Heals instantly 1.0.5
Invisibility
(invisibility)
Invisible to others 1.0.5
Jump Boost
(jump_ boost)
Jump higher 1.0.5
Levitation
(levitation)
Player will involuntarily float upwards into the sky and continue to rise 1.0.5
Mining Fatigue
(mining_ fatigue)
Slows down how fast you break blocks 1.0.5
Nausea
(nausea)
Wobbles and warps what you see in the game 1.0.5
Night Vision
(night_ vision)
Increases brightness level to 15 (see better in dark) 1.0.5
Poison
(poison)
Does damage every 1.25 seconds (can not kill player) 1.0.5
Regeneration
(regeneration)
Restores half heart every 2.5 seconds 1.0.5
Resistance
(resistance)
Reduces all damage 1.0.5
Saturation
(saturation)
Replenishes food meter 1.0.5
Slow Falling
(slow_ falling)
Slows down how fast you fall and eliminates fall damage 1.6.0
Slowness
(slowness)
Decreases speed 1.0.5
Speed
(speed)
Increases speed 1.0.5
Strength
(strength)
Increases attack damage (melee attacks) 1.0.5
Water Breathing
(water_ breathing)
Breathe underwater without using up oxygen bar 1.0.5
Weakness
(weakness)
Decreases attack damage (melee attacks) 1.0.5
Wither
(wither)
Does damage every 2 seconds (can kill player) 1.0.5

Definitions

Example of how to use an Effect

You can give a player an effect (ie: potion effect) that is either helpful or harmful by using the /effect command.

For example, you can use the /effect command to give the player DigMinecraft the effect called Fire Resistance for 30 seconds:

In this example, fire_resistance is the name of the effect and 30 is the number of seconds that the effect will last.

Other Effect Lists

Here are some other effect lists in Minecraft:

Источник

Эффект

Эффекты могут быть получены от употребления зелий, использования взрывающихся, оседающих зелий и стрел, еды, взаимодействия с мобами, при нахождении рядом с маяком и некоторыми другими способами.
Команда /effect накладывает эффекты на игроков и сущностей.

Содержание

Общая информация

Эффекты разнообразными способами воздействуют на игроков и мобов в течение некоторого времени (некоторые эффекты действуют мгновенно; если заставить игру применить эти эффекты более чем на 1 такт, они будут применяться каждый такт). С Beta 1.9-pre2 игроки могут посмотреть свои активные эффекты зелий в инвентаре, а с Beta 1.9-pre4 от игроков и мобов исходят спиралевидные частицы, цвет которых зависит от активных эффектов.

Одновременно может быть активно любое количество эффектов, даже противоположных по влиянию (например, эффекты силы и слабости). Нельзя получить несколько одинаковых эффектов в один момент времени, но если игрок получит эффект, больший или равный по уровню эффекту, который у него уже есть, новый эффект заменит/обновит старый. При попытке выпить зелье с более слабой версией эффекта, чем активный, зелье будет использовано, но не даст эффект.

Максимальный уровень эффекта — 256, минимальный — 1.
В команде /effect уровни нумеруются от 0 до 255 (У выдаваемого эффекта значение уровня больше на 1, в отличие от написанного в команде).

Список эффектов

Эффекты имеют два параметра: продолжительность и уровень, от которого зависит сила эффекта.

Источник

Tags: , , ,